Ana içeriğe atla

Askere Giderken Alınması Gerekenler

Uzun aradan sonra böyle bir site açtığımı hatırladıktan sonra bakayım dedim yıllar geçmesine rağmen giren çıkan azalmamış onu fark ettim. Özellikle celp dönemlerinde hiti ilgilenmediğim halde oldukça yüksekti. Bende uzun ara geçmesine rağmen internette yeni yazılar araştırayım dedim. Ve daha öncede defalarca yazmış olduğum konu hakkında ama herzaman ilgi odayı olan konuyu tekrar ele alayım dedim. Eskiden de diyordum ben internette araştırma yaparak bilgileri toplamaya başladım faydalı olsun diye de tek site altında paylaşmaya başladım. Sonra kendi deneyimlerimi de paylaştım. Şimdi bu yazımı yine farklı bir siteden faydalanarak ve kendi deneyimlerimi de ekleyerek dile getireceğim.

Genelde en sona yazardım bu sefer konuya girmeden yazayım faydalandığım sitenin ismini.... Askerliktecrubeleri.com sitesi.

Makaleyi yazan arkadaş oldukça güzel bir şekilde hazırlamış. Listenin başında dediği doğru askerde ihtiyaç duyulan herşey askeri kantinde mevcut hatta piyasaya göre oldukça ucuzda. Ama arkadaşın yazdığı gibi yüzlerce binlerce asker var ve malzeme tükendi kelimesi oldukça popüler. Hemende temin edilmiyor. Bide acemiyseniz zaten sudan çıkmış balık gibi oluyorsunuz. O yüzden daha önceki yazılarımızda da değindiğim gibi abartılı olmama koşuluyla acemilik dönemini geçirecek kadar malzeme götürmeniz yeterli olacaktır.

1) Boyuna Asılabilen İpli Cüzdan

Ben askere giderken almamıştım. Ben normal sivilde kullandığım cüzdanı kullandım. Hatta ilk gece cüzdanın yere düşmüş sabah yerden almıştım. Düştüğün yere ve koğuş arkadaşlarına göre değişir. Onun için kullanışlı bir malzeme alınması gerekir.

2) Banyo Malzemeleri

En çok sıkıntı yaşadığım konu ilk 3 hafta yıkanamadık. Sonra bi hefesle gittik kazanlar bozuktu boşa gitmesin diye sadece ayaklarımı yıkadım çıktım. Sonra yine sıkıntılar yaşadım yıkanma konusunda 5 dakika süremiz vardı. Benim acemilik ve ustalık böyle geçti. Ama şans meselesi o yüzden bence banyo malzeme konusunda detaya ustalıkta geçin. 

3) Kişisel Bakım Malzemeleri

Bu konuda hassas olun. Temizlik askerlikte en önemli şey. Tırnak makası, pudra, ıslak mendil alın. 

4) El ve Yüz için Vücut Kremi

Bu konuda hassas hava değişiminden dolayı hele hele soğuk yerlerde şart. El için ve dudak çatlamaları için kremler götürün yanınızda.

5) İçlik

Ben asla giymem diyordum ama soğuk havalarda özellikle nöbetlerde olmazsa olmaz. Bu konuda termal içlikleri öneririm.

6) Bot ve Valiz Kilidi

Ben bot kilidi neredeyse hiç kullanmadım ama kullanan arkadaş çok vardı. Askerde yer değiştirme çok fazla oluyor o yüzden alınması mantıklı. Valiz içinde kesinlikle sağlam bir kilit bulundurun yanınızda.

7) Traş Malzemesi

Traş bıçağı, köpük ve losyon götürün yanınızda nerdeyse hergün traş olmak zorundasınız.

8) Saat

Olmazsa olmazlardan bir tanesi asker saati. Kaliteli bir saat götürmeyin 5 - 10 liralık Casio saatlerinden götürün. Ama mutlaka saatiniz olsun.

9) Telefon kartları

Gerçi artık cep telefonu serbest oldu ama yinede giderken telefon kartı da götürün. Kantinde de satılır ama o kuyruk çekilmez.

10) Kalem

Daha öncede dedim askerde çalınma olmaz ama yer değiştirme çok olur o yüzden malzemelerinize işaret koyabilmek için tükenmez kalem götürün gözle görülebilecek yerlerine işaretler koyun ki o malzemenin size ait olduğunu kanıtlayın.

11) Banka Kartı

Fazla miktarda para bulundurmayın cebinizde o yüzden banka kartı çıkarın. Genelde her askeride ziraat bankası olur o yüzden ziraat bankasından kart çıkarmanız daha mantıklıdır.

12) Not Defteri

Olmazsa olmaz birşey değil ama not tutma ihtiyacınız olabilir.

13) Ufak Cep Feneri

Çok fazla ihtiyacınız olacaktır. Cebinizde bulunsun ama kaliteli birşey olmasın kaybolunca üzülmeyeceğiniz cinsten olsun.

14) Boya ve Fırça

Ben genelde başkasından bulurdum boyayı :) Ama mutlaka siz alın götürün botlar her zaman boyalı ve temiz olmalı.

15) İğne İplik ve Çengelli İğne

Yanınızda bulunsun ben fazla kullanmadım ama yine de götürün.

16) Tabanlık ve Vatka

Vatka bence çok saçma ama isterseniz alın ama yüzde yüz önereceğim şey tabanlık. Ben giderken silikon tabanlık almıştım. Çok fazla işime yaradı.

17) Bere ve Boyunluk

Nöbetlerde hayat kurtarıyor. Mutlaka alın.

18) Askılık

Ben götürmemiştim. Ama lazım olabilir.

19) Islak Mendil

Mutlaka götürün her durumda işinize yarayacaktır. Askerde de temin edebilirsiniz ama siz garantiye alın.

20) Yara Bandı

İşe yarayacak bir malzeme.

21) Sivil Eşya

Yemin törenine kadar ihtiyacınız olmayacak. O yüzden fazla özel eşya götürmeyin. Daha sonra kargo ile aileniz gönderir.

22) Mantar Kremi

Aman çok dikkat ayak bakımına çok dikkat edin sürekli kurulayın. Terli ve ıslak durmasın.


Devlet size 2 adet diş fırçası, 2 adet diş macunu, terlik, eşofman, 4 adet çorap,3 adet don, 4 adet kalın ve ince tişört, banyo şortu, pijama, spor ayakkabısı, 1 adet banyo havlusu, 2 adet yüz havlusu vermektedir.

Daha öncede benzer yazılarımız olmuştu o yazılarımızı da gözden geçirin. Bu yazı için; kaynak.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yemin Töreninden Sonra İzin Veriyorlar Mı?

Daha önce bu sitemde hiç yemin töreni olayına girmiştim. Uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. 341. Dönem Yedek Subay ve kısa dönemlerin facebook sayfası nda gezinirken bir kişinin merak ettiği soruya cevap vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bu soru sadece kısa dönem er veya asteğmen ler için değil genel olarak tüm askerler için geçerlidir. Yaklaşık 1 ay süren acemilik eğitimi sonunda yemin töreni olur. Bu yemin töreni nden sonra ailesi gelenlere 2 gün evci izni verilir. Cuma günü olan yemin töreni nden hemen sonra evci izni ne çıkabilirler. Pazar günüde saat 5 gibi geri birliklerine teslim olurlar. Evci iznine çıkmak için anneniz, babanız veya evli abla ve abiniz olması gerekmektedir. Birde evci izni için dilekçe yazmaları gerekmektedir . Örnek dilekçeyi nizamiyede verirler. Zaten yemin töreninden hemen önce komutanınız size sorar. Kimler evci iznine çıkmak istiyor? , kimler dağıtım iznine çıkmak istiyor? diye sorarlar. Ailesi gelmeyenler ise; Cuma, Cumartesi ve Pazar gü

Asteğmenlik Sınavı ve Örnek Sorular

Evet asıl konuya el atalım. Yedek subaylık ve yedek subaylık sınavı hakkında bir çok yazıyı hem burada hemde facebook sayfasında paylaştım. Şimdi asıl konuya gelelim. Yedek subaylık sınavı ve içeriği hakkında bilgiyi paylaşacağım . Gerçi bazı arkadaşların umurunda değil şıkları sallayıp geçerim diyor. Buradaki amaçları sanırım yedek subay çıkma ihtimali yani kısa dönem asker olmak istemeleridir. Ama bu yöntem işe yaramaz eğer ordunun ihtiyacı varsa sizi kesin yedek subay yaparlar. Daha önce yazmıştım yedek subaylık sınavının ne işe yaradığını yani ne için yapıldığını... O yazımı kesin okuyun ve yedek subay sınavı elinizden geldiğince yapmaya çalışın. Yedek subay sınavı na genellikle büyük bir eğitim salonunda girersiniz. Burada bir komutan bazı açıklamalar yapacaktır. Bu açıklama yapan komutanı dikkatlice dinleyiniz. Bu eğitim salonunda size yedek subaylık sınavı öncesinde ADAY Numaranız verilecektir. Aman bu numarayı kaybetmeyin ve hemen yakanıza iğneleyin. Daha önce anl

Askerde Vefat (ölüm) İzni Hangi Şartlarda Kullanılır?

Yakını Ölen Askere Ölüm İzni Verilir mi? Her Türk vatandaşının vatan borcu olan askerlik uzun bir süreçtir. Askerlik dönemi içinde bazen istemesek de hayatın gerçeklerinden biri olan ölüm ailemizin kapısını çalabilir. Bu üzücü olayı kimsenin başına gelmesini istemesek de hayatın bir parçası olan ölüm, beklenmedik bir anda maalesef bir yakınımızın başına gelinir. Askerlik görevi sırasında  yakını ölen askere ölüm izni verilir mi ? diye birçok soru akıllara gelmektedir. Devlet sadece bu durumlarda er ve erbaşlara sadece 1. derece yakınını kaybeden kişilere ölüm izni vermektedir. Devlet Yakını Ölen Askere Kaç Gün İzin Veriyor? Askerde iken bir yakınınız ölürse vefat izni altında 10 gün yasal izin kullanabilirsiniz ayrıca 10 gün yanında yol izni de vermektedirler. Bu verilen izinler askerlikten sayılmaktadır. İzne çıkmadan önce askerliğin bitmesine 30 gün kalmışsa izin dönüşü 20 gününüz kalmaktadır. Ayrıca 1 gün ile 4 gün arasında yol izninizde askerliğinizden düşülecektir.