Ana içeriğe atla

Askeriyede Verilecek Askeri Malzemeler

Askere giderken yanımda ne götüreyim diye araştırırken asker.com sitesinde gerekli başlığı buldum. Bir çok forumda ve askerlikle alakalı sitelerde farklı askeri malzeme listeleri gördüm. Bu listelerin yüzde 85 aynı ama listede yazılan malzemelerin yüzde 90 askeriyede satın alabilirsiniz. Boşuna askere giderken satın almayın çünkü askerde daha ucuz boşuna yük yapmayın. Tabiki bazı malzemeleri önceden alsanız iyi olur. Askerde bulunsa bile yinede kendinizi garantiye almanız gerekir. Ben şimdi AskerAGA olarak ben birkaç listeyi burada yayınlayacağım. İlk yayınladığım askeri liste askeriyede size makul bir ücret karşılığında verilecek çantanın içinde bulunan askeri malzeme listesidir. Bu listeyi dikkate alarak asker öncesi alışverişinizi yapınız.

* Yaklaşık olarak (25cm)X(25cm)X(50cm) boyutlarında fermuarlı lacivert bir çanta.
* Bir kutu kendinden cilali siyah ayakkabı boyası. "Boşuna boya satın almayın."
* Bir sabun kutusu ve bir sabun. "İsterseniz anti-bakteriyel sıvı sabun satın alın daha sağlıklı olabilir."
* Bir banyo havlusu. "Fazla havlu götürmenize gerek yok. Nede olsa veriyorlar. Bir tane yüz havlusu götürün uyurken yastığın üstüne koyarsınız."
* İki tane elbise askısı. "İki tane yeter fazladan götürmenize gerek yok."
* Palaska.
* Ufak bir dikiş kutusu. "Çok fazla ihtiyaç oluyormuş. Askere gitmeden dikiş yapmayı öğrenin."
* Traş malzemelerinizi, diş fırçanızı vs. koyabileceğiniz kapaklı plastik bir kutu. "Özel bir marka kullanıyorsanız  askere gitmeden önce satın alın. Yoksa askerde zaten satılıyor."
* Bir çift plastik terlik. "Numara bulmakta zorluk çekebilirsiniz. Bence siz yine gitmeden önce sağlam bir terlik alın."
* Bir çift siyah çorap (kışlık değil). "En az 1 ay yetecek kadar çorap götürürseniz iyi olur. (Yıkama - Kurutma derdi çok oluyormuş.)Kışın gidecekler kalın çorap, patik, havlu çorap falan götürün."
* İki adet fanila, askeri yeşil renkte. "Yine bir 1 ay yetecek kadar götürün. Gideceğiniz yer belli olunca satın alın. Kara-Hava-Deniz renkleri değişir."
* İki adet külot "Aynı şekilde bir ay yetecek kadar götürün."
* Kepinize dikmeniz gereken renkli düğme (nüfte )
* Postal için tabanlık keçe "Sağlam bir tabanlık alırsanız daha iyi olur. Rahat edersiniz. Saatlerce ayağınızda bot olacak ve ayakta olacaksınız."
* Bir çift eldiven (kış dönemi için).
* Çengelli iğneler. "Çok işinize yarayacak. Gidince anlarsınız."
* Mehmetcigin El Defteri, içinde marşlar, yemin metni, rütbeler, takvim, adres yazacak yer vs. olan küçük bir defter.
* Boyuna asılan cinsten para kesesi. "Aman paranıza iyi sahip çıkın."

Not: Fazladan götürün dediklerimi ister gitmeden önce alın isterseniz askerde alın. Askerde bulunuyor ve piyasadan çok daha ucuza satılmaktadır. Ama yine belirteyim bence sağlam bir tabanlık satın alınız.

Yorumlar

  1. Teşekkür ederim, yararlı bir paylaşım gerçekten.

    YanıtlaSil
  2. elimden geldiğince faydalı gördüğüm yazıları paylaşmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  3. siz bu kadar askeri malzeme bilgilerini tecrübeniz olmadan nereden biliyorsunuz hayret ettim yaniii ve yeni askere giidyorsunuz üstelik MAŞALLAHH

    YanıtlaSil
  4. Cevabı yeni yazıyorum çünkü askerdeydim. son 7 gün kala yazıyorum. bu malzemelerin çoğunu denedim gördüm. eve gidince tek tek yazarım faydalarını....

    daha önce nerden bilip yazdım diyorsanız... çoğu yazımda belirttim. internette araştırdığım yazılara göre bende yazdım bu sitemde topladım...

    YanıtlaSil
  5. Açıklayıcı yazınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Kış dönemimde gidecekler için termal içlik tavsiyemdir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yemin Töreninden Sonra İzin Veriyorlar Mı?

Daha önce bu sitemde hiç yemin töreni olayına girmiştim. Uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. 341. Dönem Yedek Subay ve kısa dönemlerin facebook sayfası nda gezinirken bir kişinin merak ettiği soruya cevap vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bu soru sadece kısa dönem er veya asteğmen ler için değil genel olarak tüm askerler için geçerlidir. Yaklaşık 1 ay süren acemilik eğitimi sonunda yemin töreni olur. Bu yemin töreni nden sonra ailesi gelenlere 2 gün evci izni verilir. Cuma günü olan yemin töreni nden hemen sonra evci izni ne çıkabilirler. Pazar günüde saat 5 gibi geri birliklerine teslim olurlar. Evci iznine çıkmak için anneniz, babanız veya evli abla ve abiniz olması gerekmektedir. Birde evci izni için dilekçe yazmaları gerekmektedir . Örnek dilekçeyi nizamiyede verirler. Zaten yemin töreninden hemen önce komutanınız size sorar. Kimler evci iznine çıkmak istiyor? , kimler dağıtım iznine çıkmak istiyor? diye sorarlar. Ailesi gelmeyenler ise; Cuma, Cumartesi ve Pazar gü

Asteğmenlik Sınavı ve Örnek Sorular

Evet asıl konuya el atalım. Yedek subaylık ve yedek subaylık sınavı hakkında bir çok yazıyı hem burada hemde facebook sayfasında paylaştım. Şimdi asıl konuya gelelim. Yedek subaylık sınavı ve içeriği hakkında bilgiyi paylaşacağım . Gerçi bazı arkadaşların umurunda değil şıkları sallayıp geçerim diyor. Buradaki amaçları sanırım yedek subay çıkma ihtimali yani kısa dönem asker olmak istemeleridir. Ama bu yöntem işe yaramaz eğer ordunun ihtiyacı varsa sizi kesin yedek subay yaparlar. Daha önce yazmıştım yedek subaylık sınavının ne işe yaradığını yani ne için yapıldığını... O yazımı kesin okuyun ve yedek subay sınavı elinizden geldiğince yapmaya çalışın. Yedek subay sınavı na genellikle büyük bir eğitim salonunda girersiniz. Burada bir komutan bazı açıklamalar yapacaktır. Bu açıklama yapan komutanı dikkatlice dinleyiniz. Bu eğitim salonunda size yedek subaylık sınavı öncesinde ADAY Numaranız verilecektir. Aman bu numarayı kaybetmeyin ve hemen yakanıza iğneleyin. Daha önce anl

Askerde Vefat (ölüm) İzni Hangi Şartlarda Kullanılır?

Yakını Ölen Askere Ölüm İzni Verilir mi? Her Türk vatandaşının vatan borcu olan askerlik uzun bir süreçtir. Askerlik dönemi içinde bazen istemesek de hayatın gerçeklerinden biri olan ölüm ailemizin kapısını çalabilir. Bu üzücü olayı kimsenin başına gelmesini istemesek de hayatın bir parçası olan ölüm, beklenmedik bir anda maalesef bir yakınımızın başına gelinir. Askerlik görevi sırasında  yakını ölen askere ölüm izni verilir mi ? diye birçok soru akıllara gelmektedir. Devlet sadece bu durumlarda er ve erbaşlara sadece 1. derece yakınını kaybeden kişilere ölüm izni vermektedir. Devlet Yakını Ölen Askere Kaç Gün İzin Veriyor? Askerde iken bir yakınınız ölürse vefat izni altında 10 gün yasal izin kullanabilirsiniz ayrıca 10 gün yanında yol izni de vermektedirler. Bu verilen izinler askerlikten sayılmaktadır. İzne çıkmadan önce askerliğin bitmesine 30 gün kalmışsa izin dönüşü 20 gününüz kalmaktadır. Ayrıca 1 gün ile 4 gün arasında yol izninizde askerliğinizden düşülecektir.