Ana içeriğe atla

15'inci Piyade Eğitim Tugayı (Amasya'da Askerlik Nasıldır?)

Amasya'da Askerlik "15'inci Piyade Eğitim Tugayı" Nasıldır?


Bu yazımızda 15'inci P. Eğt. Tuğ. Kh. Bl. / Amasya Merkez Askerlik acemi ve usta için nasıl bir yerdir detaylı olarak bilgilendirmeye çalışacağız.

Hava Şartları


İlk olarak askerliği gitmeden merak edilen gittiğiniz yerin hava şartlarıdır. Sert mi, yumuşak mı, sıcak mı soğuk mu vs. Amasya'da askerlik yapacak acemiler veya usta askerler soğuk ve sert bir kışa hazırlıklı olsun. Amasya'nın kışı soğuk ve sert bunun üzerine askeriyenin bulunduğu yani 15'inci piyade eğitim tugayı yer ve konum olarak merkezden 8 km uzaklıkta ve yüksek bir dağın etrafında yer almaktadır. Askerliği Kasım veya Şubat ayrına denk gelen acemi askerler veya usta askerler için üzülerek söyleyebilirim ki onları bol üşümeli bir askerlik bekleyecek. Vücut dirençlerini ve soğuya alışmalarını öneririm. Kasım veya Şubatta Soğuya alışık olmayan acemi askerler genelde ilk haftasında hastalanıyorlar.


Askeriyedeki binalar yeni binalarda olsa ortalama bina yaşları 60'dır. Ve genel olarak sıkıntıları sıcaklıktır yani binaların ısınma problemleri vardır. Bu yüzden önerim termal içlik almanız. Hep yazı anlattım birazda yaza gelelim ama bu konuda da fazla iç açıcı olamayacağım. Yaz ise kış mevsiminin tam tersi aşırı sıcaktır. Ben kışı yaza, üşümeyi terlemeye tercih eden biri olduğum için kış benim için daha iyidir.

Yemek


Yemek olmazsa olmaz en merak edilenlerin başında gelmektedir. Sonuçta özel hayatta asla yemem dediğiniz yiyecekleri zamanla askeride alışıyorsunuz. Hava şartlarını anlatırken genelde negatif şeyler dedim ama 15'inci piyade eğitim tugayının en güzel yanlarından biri yemektir. Eğer değişmemişse yemekler birçok askeriyede olduğu gibi yemek hizmetini dışarıdan özel bir şirketten almaktadır. Buda yemek kalitesini arttırmaktadır. Yemeklerini askerlerin yaptığı askeriyelerle kıyaslarsanız bu özel şirket yemekleri lükstür.  Ama yine de yemekleri beğenmediniz o zaman yine özel şirketler tarafından işletilen ve kantinler bölgesinde yer alan pideci ve dönercilerde karnınızı doyurursunuz. 


Eğitim


Oy oy oy askerliğin olmazsa olması eğitimler. Yazımızda şimdi askeriye de eğitime geldi. Bu başlıkta da acemi askerlere müjdeyi vereyim. Amasya'da genellikle acemilik çok rahattır. Gerçi acemilik askerliğin en rahat dönemidir. Eskiden oyunlarda zayıf kişilere çorbadan derdik. Acemilikte hata yapsanız bile siz yeni olduğunuz için fazla kızmazlar. Sadece yemin törenine 1 hafta kala çoğu askeriye de olduğu gibi bol bol yürürsünüz.

Ama usta askerler için rahat kelimesi malasef kullanamayacağım onlar için Amasya zor bir yerdir. Bunun nedeni ise; acemi eğitim yeri olduğu için işler hiçbir zaman bitmez. Sürekli olarak yeni acemiler geldiği için onları işlerinden dolayı sürekli koşturmada olursunuz ve bunun yanına da askerliğin olmazsa olmazı eklenince yani nöbet eklenince yorucu bir sürece döner.

Konum


15'inci piyade eğitim tugayı, Amasya merkeze 8 km uzaklıkta yer alan merkeze bağlı Eryatağı semtinde yer almaktadır. Askeriyenin bulunduğu konum görsellik olarak çok iyi bir yerdedir. Meşhur taşlı dağlarının arasında yer almaktadır. Amasya'ya gelen turistlerin uğrak noktası olan Kral Kaya Mezarlarına ve Yeşilırmak Nehrinin güzellikleri eşliğinde güzel bir çarşı izni geçirebilirler tabiki de çarşı iznine hak kazanan usta askerler.

Ulaşım


15'inci P.Eğt. Tuğ. Kh. ulaşmak için terminalin oradaki ana yoldan geçen 2 numaralı minibüslere bineceksiniz. Zaten minibüsleri üzerinde bu harflerle TUGAY yazmakta. Yaklaşık 30 dakika içinde ulaşmış olursunuz. Eğer acemilik için gelmiş iseniz o zaman birliğe teslim olmadan önce yemin edene kadar izin kullanma hakkınız olmadığınız için çarşıyı gezin daha sonra fazlada geç kalmadan birliğinize teslim olun (Bu sadece tavsiyedir.)

Bankamatik ve Para Çekme


Kışla içinde Akbank ve ING Bank bankamatikleri yer almaktadır. Size tavsiyem finansbank'ın bir hizmeti olan ENPARA çıkarmanız. Ayda 3 defa farklı bankamatiklerden paranızı ücretsiz çekebiliyorsunuz. İşletim ücreti falanda kesmiyor.

PTT Şubesi


Kışla içerisinde PTT şubesi de vardır. Kargo işleriniz olursa burayı kullanabilirsiniz.

*** Son olarak merak edecekler olur diye yazayım kışla içerisinde CAMİİ de yer almaktadır.



Yorumlar

  1. Gercekten bende acemıye gıdecegım zaman buralara bakıp sevındım guzel yer dedım ama okudugunuzun cogu yalan arkadaslar yurekten yazarak soyluyorum ilk demek ıstedıklerım plastesın vb oyunlar var gazınoda eyvallah ama vakıt bulabılırsen gıdersın yemeklerının cogu berbat hergun 3 ögunden hesaplasak haftada 2 veya 3 kere guzel oluyodu komutanların %70 i acımasız sakın ha sakın acemılıgı yaza denk getırmeyın mantıksız bı sekılde gunesın altında 2 kısı kavga ettı dıye susuz sekılde gunesde bekledıgımızı hatırlıyorum 4 saat su yasak dıyıp vururlardı cesmeye gıdenlerı 6.30 da iştıma 7 de yemek 7.30 da mıntıka temızlıgı 8.45 de iştıma saat 12 ye kadar gunesın altında egıtım egıtım dedıgıme bakmayın ordek yuruyusu komando dansı yanı hep ceza �� 12 de iştıma ve yemek 1 de tekrar iştıma sonra 2 de iştıma not (bunların hepsı gunesde) sonra tugay iştıması alınır ve yuruyus yaparsınız 5 e kadar vee beklenen an gelır 7 ye kadar ıstırat et der saol dıye bagırırsınız saol derken kısık sesle dedık dıye ceza yemıslıgımız var... 2 saat kendıne gelmeye calısırsın tabıkı su yok tuvalette pıs su ıcersın kantınde kuyruk en az 50 kısı gıdemıyosun sonra 7 de iştıma aksam yemegını yersın 9 da yatıs iştıması 9.30 da dısarı cıkmak yasak ıcerıde mahkum gıbısın koguslar kucuk ve kalabalık ayak kokusundan bogazın dehset bı sekılse agrır dusunun her gece duş saatı 12-1arası arasıra su yok cogu zaman sıcak su yok pazartesı ve persembe ogleleyın duş aldırılıyor zorunlu yalnız soyle sacma bıse var duş alıyosun on numara tamamda dustan cıkar cıkmaz o pıs ter kokulu komuflajı gıyıp tekra gunesın altında ıstımaya gırıyorsun yanı tuvalatte soguk suyla kafanızı yıkayın aynı hesap esnafı ıbne hersey pahalı dıkkat edınn cok sey almayın ordan revıre cıkamıyosun komutan ancak surunerek gelırsenız yanıma cıkarırım demıstı ılac kullananlara zaten bı zulum ılac sırası vardı 12 de yattıgımı hatırlıyorum usta askerler ıyıdır yalnız arada curuk yumurta cıkıyor sıze bı assubay gıbı davranıyor... Zorunuza gıtmesın dayak var kım yok dıyosa yalan atıyo agız burun kıran gordum aılemle 10 dk telefonla konusamıyodum hıcc zamanınız olmuyo demıstım ya 5de ıstırat dıyo 2 saatlık bı boslugumuz oluyo ondada ya yatakda ya kantınde olunuyo yazdıklarım kesınlıkle gercek sımdıden gıdeceklere Allah yardım etsın bıde bunları okuyup gerılmeyın oyle 21 gun dogu cıkmazsa acemılık gecıyo yanı sabredın kardesler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlattın kardeş yaa kardeşim gitti 2 gün oldu 😭😭

      Sil
  2. ustalıga nereye atiyor biliyormusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karışık usta benim dağıtımım kırklareli ne çıktı

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yemin Töreninden Sonra İzin Veriyorlar Mı?

Daha önce bu sitemde hiç yemin töreni olayına girmiştim. Uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. 341. Dönem Yedek Subay ve kısa dönemlerin facebook sayfası nda gezinirken bir kişinin merak ettiği soruya cevap vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bu soru sadece kısa dönem er veya asteğmen ler için değil genel olarak tüm askerler için geçerlidir. Yaklaşık 1 ay süren acemilik eğitimi sonunda yemin töreni olur. Bu yemin töreni nden sonra ailesi gelenlere 2 gün evci izni verilir. Cuma günü olan yemin töreni nden hemen sonra evci izni ne çıkabilirler. Pazar günüde saat 5 gibi geri birliklerine teslim olurlar. Evci iznine çıkmak için anneniz, babanız veya evli abla ve abiniz olması gerekmektedir. Birde evci izni için dilekçe yazmaları gerekmektedir . Örnek dilekçeyi nizamiyede verirler. Zaten yemin töreninden hemen önce komutanınız size sorar. Kimler evci iznine çıkmak istiyor? , kimler dağıtım iznine çıkmak istiyor? diye sorarlar. Ailesi gelmeyenler ise; Cuma, Cumartesi ve Pazar gü

Asteğmenlik Sınavı ve Örnek Sorular

Evet asıl konuya el atalım. Yedek subaylık ve yedek subaylık sınavı hakkında bir çok yazıyı hem burada hemde facebook sayfasında paylaştım. Şimdi asıl konuya gelelim. Yedek subaylık sınavı ve içeriği hakkında bilgiyi paylaşacağım . Gerçi bazı arkadaşların umurunda değil şıkları sallayıp geçerim diyor. Buradaki amaçları sanırım yedek subay çıkma ihtimali yani kısa dönem asker olmak istemeleridir. Ama bu yöntem işe yaramaz eğer ordunun ihtiyacı varsa sizi kesin yedek subay yaparlar. Daha önce yazmıştım yedek subaylık sınavının ne işe yaradığını yani ne için yapıldığını... O yazımı kesin okuyun ve yedek subay sınavı elinizden geldiğince yapmaya çalışın. Yedek subay sınavı na genellikle büyük bir eğitim salonunda girersiniz. Burada bir komutan bazı açıklamalar yapacaktır. Bu açıklama yapan komutanı dikkatlice dinleyiniz. Bu eğitim salonunda size yedek subaylık sınavı öncesinde ADAY Numaranız verilecektir. Aman bu numarayı kaybetmeyin ve hemen yakanıza iğneleyin. Daha önce anl

Askerde Vefat (ölüm) İzni Hangi Şartlarda Kullanılır?

Yakını Ölen Askere Ölüm İzni Verilir mi? Her Türk vatandaşının vatan borcu olan askerlik uzun bir süreçtir. Askerlik dönemi içinde bazen istemesek de hayatın gerçeklerinden biri olan ölüm ailemizin kapısını çalabilir. Bu üzücü olayı kimsenin başına gelmesini istemesek de hayatın bir parçası olan ölüm, beklenmedik bir anda maalesef bir yakınımızın başına gelinir. Askerlik görevi sırasında  yakını ölen askere ölüm izni verilir mi ? diye birçok soru akıllara gelmektedir. Devlet sadece bu durumlarda er ve erbaşlara sadece 1. derece yakınını kaybeden kişilere ölüm izni vermektedir. Devlet Yakını Ölen Askere Kaç Gün İzin Veriyor? Askerde iken bir yakınınız ölürse vefat izni altında 10 gün yasal izin kullanabilirsiniz ayrıca 10 gün yanında yol izni de vermektedirler. Bu verilen izinler askerlikten sayılmaktadır. İzne çıkmadan önce askerliğin bitmesine 30 gün kalmışsa izin dönüşü 20 gününüz kalmaktadır. Ayrıca 1 gün ile 4 gün arasında yol izninizde askerliğinizden düşülecektir.