Ana içeriğe atla

Yemin Töreninden Sonra İzin Veriyorlar Mı?

Daha önce bu sitemde hiç yemin töreni olayına girmiştim. Uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. 341. Dönem Yedek Subay ve kısa dönemlerin facebook sayfasında gezinirken bir kişinin merak ettiği soruya cevap vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bu soru sadece kısa dönem er veya asteğmenler için değil genel olarak tüm askerler için geçerlidir.

Yaklaşık 1 ay süren acemilik eğitimi sonunda yemin töreni olur. Bu yemin töreninden sonra ailesi gelenlere 2 gün evci izni verilir. Cuma günü olan yemin töreninden hemen sonra evci iznine çıkabilirler. Pazar günüde saat 5 gibi geri birliklerine teslim olurlar. Evci iznine çıkmak için anneniz, babanız veya evli abla ve abiniz olması gerekmektedir. Birde evci izni için dilekçe yazmaları gerekmektedir. Örnek dilekçeyi nizamiyede verirler. Zaten yemin töreninden hemen önce komutanınız size sorar. Kimler evci iznine çıkmak istiyor?, kimler dağıtım iznine çıkmak istiyor? diye sorarlar. Ailesi gelmeyenler ise; Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri çarşı izni verilir. 3 gün boyunca çarşıya çıkarlar. (Bize 3 günde vermişlerdi ama bazı yerlerde 2 günde verebilirler artık düştüğünüz birliğe göre değişiklik gösterebilir.) Birde isteyenler yemin töreninden sonra 7 günlük dağıtım izni kullanabilirler. Ama bu 7 günlük dağıtım izni askerlikten sayılmıyor. Yani dağıtım izni kullananlar, kullanmayanlardan 7 gün sonra terhis olurlar. Ayrıca dağıtım izninde yol izni vermezler. Benim tavsiyem dağıtım izni kullanmayın. Özellikle kısa dönemli askerlik yapacaklar kullanmasın. Sonra çok üzülürsünüz. Tüm arkadaşlarınız giderken siz tek başınıza askerde kalacaksınız.

Uzun dönem askerlik yapacaklarda bence dağıtım izni kullanmasın bunun yerine usta birliğinde kullansınlar. Çoğu uzun dönem askerler dağıtım izni kullanır ama daha sonra kullanmak daha mantılı. Elinizdeki bu izinleri dikkatli kullanın.

Yorumlar

  1. nişanlım dağıtım iznini kullanmadan gitti ancak şu an izin kullandırtmıyorlar psikolojisi çok kötü . Bunun için başvurabileceğimiz bir yer var mı ?

    YanıtlaSil
  2. İzin kullanmadan en kısa sürede askerliği bitirmek lazım bence

    YanıtlaSil
  3. Usta birliğine katıldıktan kaç gün sonra izin kullanılabilir acaba?

    YanıtlaSil
  4. Usta birliğinde istediği zaman kullanabilir ama önce izin talebini bölük komutanına bildirmesi lazım o onay verirse kullanabilir.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalr kuzenimin yemin torenine yetisemeyecegim ama torenden sonra surpriz yapacagim simdi izmirde daha sonra trabzona gidecek haftasonunu birlikte gecirme imkanimiz olur mu ustabirligine ne zaman teslim olmalari gerekiyor yarfimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  6. Nişanlimim Acemi birlik Çanakkale usta birliği nereye çıkar sizce

    YanıtlaSil
  7. 2 günlük evci izni askerlikten sayılıyormu peki yoksa 7 gunluk dagıtım izni gibi mi

    YanıtlaSil
  8. evci izinleri askerlikten sayılır.

    YanıtlaSil
  9. Yemin töreni kalktı mı

    YanıtlaSil
  10. Benim sözlüm iki hafta oldu acemide ve bugn yemin töreni oldu birde dagıtım ne zaman oluyo

    YanıtlaSil
  11. Merhaba yemin töreninden hemen sonra eşim evci iznine çıkarsa pazar günü usta birliğine mi teslim olması gerekir? Bir de yol izni 1 gün verilirse pazarın üzerine mi eklenir yani pazartesi mi teslim olması gerekir?

    YanıtlaSil
  12. Merhaba erkek arkaşımın acemi birliği 24 şubat cuma günü bitiyor. Acemi birliği burdur usta birliği de malatya usta birliğine giderken yol izni 2gün mü olur.Pazartesi günü mü teslim olması gerekir. Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  13. Sevgilimin 2 haziranda yemin töreni var kaç gün sonra dağıtım iznine gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgilinin adi ne tam o aylarda benimde bi tanidihim askerdede belki ayni kisidir

      Sil
    2. Sevgilinin adi ne tam o aylarda benimde bi tanidihim askerdede belki ayni kisidir

      Sil
    3. Nişanlımın yemin torenine gitmek istiyorum yemin torenin den hemen sonra aynı gun bırakırlar mı.

      Sil
  14. Merhaba nişanlımın 24 kasım da yemin töreni var. Nişanlısı olarak evci iznine ben çıkarabilir miyim ?
    Not: (Ailesi gelmeyecek )

    YanıtlaSil
  15. Yarın yemin töreni var!!! Kuzenım tc numaranı ıste verdim dün! Şimdi erken verilmesi gerekiyormuş deriler ne iş anlamadım? Tskler

    YanıtlaSil
  16. Yarın yemin töreni var!!! Kuzenım tc numaranı ıste verdim dün! Şimdi erken verilmesi gerekiyormuş deriler ne iş anlamadım? Tskler

    YanıtlaSil
  17. Yemin töreninden sonra izin verilir ama tavsiyemiz dağıtım iznini kullanmadan usta birliğinize gitmeniz. Daha sonra usta birliğinizde izin kullanabilirsiniz. Neden derseniz dağıtım izni için size yol izni vermezler (yol izni askerlikten sayılır) dağıtım izni yerine evciye çıkın aynı zamanda usta birliğinizin uzaklığına bağlı olarak size yol izni verirler. (dağıtım izni kullanmazsanız.) bence çok çok önemli bir durum yoksa izninizi daha sonra kullanmanızı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  18. Nişanlımın yemin törenine gitmek istiyorum yemin töreninden hemen sonra aynı gün bırakırlar mı?

    Evet yemin töreni tamamlandıktan sonra dağıtım izni çıkın çıkışını yapabilir.

    Eğer dağıtım izni kullanmadıysa çarşı iznine çıkabilir.

    Eğer dağıtım izni kullanmadıysa ve anne, baba yada evli abi evli abla bu aile bireylerinden biri geldiyse evci iznine çıkabilir.

    YanıtlaSil
  19. Nişanlısı olarak evci iznine ben çıkarabilir miyim ? Not: (Ailesi gelmeyecek)

    Hayır, yazıda da yazdığımız gibi evci iznine sadece annesi, babası yada evli ağabeyi ve evli ablası olursa çıkabilir. Nişanlısı olarak siz evci iznine çıkaramazsınız.

    Örneğin ben askerlik yaparken arkadaşın abisi gelmişti ama bekar olduğu için kardeşini evci iznine çıkaramamıştı.

    YanıtlaSil
  20. Erkek arkadaşımın yemin törenine ailesi gidemiycek bu yuzden ben gitmek istiyorum ve sürpriz yapmak istiyorum. Usta birliği de aynı şehirde baska bir ilçe. Sorum şu geleceğimden habersiz oldugu icin izin olayı olmayacak yemin töreninden sonra gorme şansım olurmu? Aynı gün icinde usta birligine kendi gidebilir mi?

    YanıtlaSil
  21. çarşı izninde görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  22. Benim bir sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim benim nişanlım Kütahya hava er eğitim Tugay komutanlığin da acemi birliğini yapıyor ama onun okur yazar diye belgesine gecmemisler okur yazar değil diye yazmışlar orda kursa göndermişler şimdi iki hafta sonra yemin töreni var ama dağıtıma gidemezsin demişler 75 gün yapacaksın diyorlarmış okur yazsr kursuna gidenler öyle demişler böyle bir hakları varmı yoksa dağıtım iznene cikarmi acil bilgi lutfrn

    YanıtlaSil
  23. nişanlım kasım 27 sinde yemin töreni var ama ucak biletini aralık ayının 4 ne aldıkları için 30 kasım da cıkacak bu sürecte çarşı izni yapabilir mi ya da yemin törenine ablası geldiğinde cıkabilir mi acil cevap verir misiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Asteğmenlik Sınavı ve Örnek Sorular

Evet asıl konuya el atalım. Yedek subaylık ve yedek subaylık sınavı hakkında bir çok yazıyı hem burada hemde facebook sayfasında paylaştım. Şimdi asıl konuya gelelim. Yedek subaylık sınavı ve içeriği hakkında bilgiyi paylaşacağım . Gerçi bazı arkadaşların umurunda değil şıkları sallayıp geçerim diyor. Buradaki amaçları sanırım yedek subay çıkma ihtimali yani kısa dönem asker olmak istemeleridir. Ama bu yöntem işe yaramaz eğer ordunun ihtiyacı varsa sizi kesin yedek subay yaparlar. Daha önce yazmıştım yedek subaylık sınavının ne işe yaradığını yani ne için yapıldığını... O yazımı kesin okuyun ve yedek subay sınavı elinizden geldiğince yapmaya çalışın. Yedek subay sınavı na genellikle büyük bir eğitim salonunda girersiniz. Burada bir komutan bazı açıklamalar yapacaktır. Bu açıklama yapan komutanı dikkatlice dinleyiniz. Bu eğitim salonunda size yedek subaylık sınavı öncesinde ADAY Numaranız verilecektir. Aman bu numarayı kaybetmeyin ve hemen yakanıza iğneleyin. Daha önce anl

Askerde Vefat (ölüm) İzni Hangi Şartlarda Kullanılır?

Yakını Ölen Askere Ölüm İzni Verilir mi? Her Türk vatandaşının vatan borcu olan askerlik uzun bir süreçtir. Askerlik dönemi içinde bazen istemesek de hayatın gerçeklerinden biri olan ölüm ailemizin kapısını çalabilir. Bu üzücü olayı kimsenin başına gelmesini istemesek de hayatın bir parçası olan ölüm, beklenmedik bir anda maalesef bir yakınımızın başına gelinir. Askerlik görevi sırasında  yakını ölen askere ölüm izni verilir mi ? diye birçok soru akıllara gelmektedir. Devlet sadece bu durumlarda er ve erbaşlara sadece 1. derece yakınını kaybeden kişilere ölüm izni vermektedir. Devlet Yakını Ölen Askere Kaç Gün İzin Veriyor? Askerde iken bir yakınınız ölürse vefat izni altında 10 gün yasal izin kullanabilirsiniz ayrıca 10 gün yanında yol izni de vermektedirler. Bu verilen izinler askerlikten sayılmaktadır. İzne çıkmadan önce askerliğin bitmesine 30 gün kalmışsa izin dönüşü 20 gününüz kalmaktadır. Ayrıca 1 gün ile 4 gün arasında yol izninizde askerliğinizden düşülecektir.