Ana içeriğe atla

Gaziemir Yolculuğu

Askerlik için yedek subaylık sınavına Gaziemir'de girecekler için yolculuk hakkında bilgi vermek istedim. Yedek subaylık sınavına Gaziemir'de girecekler sormak istediği bir şey olursa buradan sorabilirsiniz.
Şuana kadar hep bir başkasının söylediklerini anlattım. Çünkü herhangi bir deneyimim yoktu artık deneyim kazanmış oldum. Detaylı bir şekilde yedek subay sınavı hakkında bilgileri aktaracağım. İlk önce yolculuk hakkında yazacağım.
Ben sınava İzmir Gaziemir'de girdim. Ulaştırma Personeli Okulunda girdim. Sınav merkezine gitmeden internette birçok yazıyı okudum. Eskiden gidenler bizim için yazmış bizde bundan sonrakiler için yazıyoruz. Belki bundan sonra sınava Gaziemir de girecekler bu yazımdan faydalanabilir.
Yolculuğum saat 17:30 başladı. Reklam olacak ama otobüs firmasının ismini vereyim. Kamil Koç'un 17:30 Rahat  seferinden bilet aldım. Tek başıma yani hiç bir arkadaşım yoktu giderken ama otobüse binmeden hemen önce arkadaş ortamı olmaya başladı. Nede olsa hedefimiz aynı... Başta ister istemez tek başıma gideceğim için ne yaparım zaman nasıl geçer diye çok düşündüm. Nede olsa gece yarısında orada olacaktım ve alımlar başlayıncaya kadar en az 7-8 saat bekleyecektim. Ama otobüstekilerin yüzde 85 benim gibi yedek subay adayıydı. Hemen kaynaşma muhabbet başladı. Başta demiştik ortak hareket edelim daha kolay olur diye. Ama her zaman olduğu gibi sınav merkezine varınca süreden ayrılmalar başlamıştı. Gerçi ana çekirdek olan 6 kişide ayrılma olmadı. Neyse ben yine otobüse döneyim. Otobüste uyuyayım bari dedim ama her uykuya dalışımda sağolsun kaptan mola verdi. Tam uykuya dalıyorum mikrofondan bir ses mola süremiz 5 dakika. Dikkat ettiyseniz cümlenin sonunu yazdım çünkü başını kaçırıyordum. Uyku halinde olduğum için. Neyse 4-5 defa mola vermesine rağmen otobüs normal süresinden daha önce İzmir otogarına vardı. Hemen iner inmez tüm yedek subay adayları Kamil Koç'un servisine yöneldik. Servis kaptanı sağolsun daha doğrusu onların şefi sağolsun bizi sınav merkezinin yakınlarına kadar götürdü. Arabadakilerin hepsi aynı yere gideceği için kaptan diğer yerlere uğramadan kestirmeden bizi Ulaştırma Personeli Okulu Gaziemir'e götürdü. Saat 00:05 gibi İzmir otogarındaydık.  Saat 00:30 - 01:00 gibi yedek subay sınav merkezine vardık. Hava ilk gittiğimizde süperdi. Ama ilerleyen saatlerde resmen donduk. Neyse olaya geri dönelim sınav merkezindeki dükkanların %99 açıktı. Kahvehanelerin hepsi doluydu masalarda kağıt, okey falan oynanıyordu. Yada sohbet ediliyordu. Bir tanede internet kafe vardı tabikide orasıda doluydu. Oraya varınca hemen daha önce oraya giden arkadaşların yanına gittik. Oradaki arkadaşlar benim sınıf arkadaşlarımdı ve arabada tanıştığım arkadaşlarında arkadaşlarıymış. Yani ortak arkadaşlarımız varmış. Neyse oradaki arkadaşlar bizi hemen isim yazdırılan yani sıra numarası alınan yere götürdüler. Sırayı alan kişide bizim gibi bir kişiydi. Çavuşun birisi ona vermiş görevi adam kraldan çok kralcı gibi davranıyordu. Ama helal olsun yinede iyi organize etti. Hakkını vermek gerekir yani... Biz ismimizi yazdırırken adam okey atıyordu :D Neyse biz gece saat 1 gibi oradaydık ve önümüzde tam 309 kişi vardı. Düşünün artık sonradan gelenleri. Biz 7. grubun içinde yer alıyorduk. Saat 4:30 kadar zaman geçirmek için okey oynadık olmadı sohbet ettik ama uykular gelmeye başladı aynı zamanda hava soğumaya başladı kısacası donmaya başladık. Hemen karşıda bize bakan internet kafeye gitmeye karar verdik. İnternet kafe sımsıcaktı ve en iyi zaman orada geçiyordu. Yıllarca oynamadığım Half-Life oynadık daha sonra counter strike falan oynadık. Sonra tekrar muhabbet falan zaman geçti. Haaa bu arada karnım açıkmıştı bir şey yiyeyim dedim. Bir yere gittim köfte ekmek yiyeyim dedim. Yemez olaydım köfte buz gibiydi. :D 4 TL verdim için cız etti.
Neyse olaylara devam edeyim internet kafeden sonra elimizdeki eşyaları bir bakkala emanete verdik. İnternet kafenin yanındaki fırının yanındaki bakkala verin en sağlam yer bence 1 TL karşılığında. Başka yerlerde daha pahalı mesela bir yer 10 TL almış. Saat 4:30 gibi bir kargaşa olmaya başladı herkes nizamiye kapısına doğru ilerlemeye başladı. Oradaki olayı anlatamam yaşamanız lazım. İşte en yorucu an o an başladı. Neredeyse 2 saat sırada bekledik. 50 kişilik gruplar halinde yan yana sıralandık. Ayakta 2 saat kadar bekledik ve içeri almaya başladılar... Belki ilerleyen zamanlarda kısa kısa anlatırım detayları...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yemin Töreninden Sonra İzin Veriyorlar Mı?

Daha önce bu sitemde hiç yemin töreni olayına girmiştim. Uzun bir aradan sonra tekrar yazıyorum. 341. Dönem Yedek Subay ve kısa dönemlerin facebook sayfası nda gezinirken bir kişinin merak ettiği soruya cevap vermek için yazıyorum bu yazıyı. Bu soru sadece kısa dönem er veya asteğmen ler için değil genel olarak tüm askerler için geçerlidir. Yaklaşık 1 ay süren acemilik eğitimi sonunda yemin töreni olur. Bu yemin töreni nden sonra ailesi gelenlere 2 gün evci izni verilir. Cuma günü olan yemin töreni nden hemen sonra evci izni ne çıkabilirler. Pazar günüde saat 5 gibi geri birliklerine teslim olurlar. Evci iznine çıkmak için anneniz, babanız veya evli abla ve abiniz olması gerekmektedir. Birde evci izni için dilekçe yazmaları gerekmektedir . Örnek dilekçeyi nizamiyede verirler. Zaten yemin töreninden hemen önce komutanınız size sorar. Kimler evci iznine çıkmak istiyor? , kimler dağıtım iznine çıkmak istiyor? diye sorarlar. Ailesi gelmeyenler ise; Cuma, Cumartesi ve Pazar gü

Asteğmenlik Sınavı ve Örnek Sorular

Evet asıl konuya el atalım. Yedek subaylık ve yedek subaylık sınavı hakkında bir çok yazıyı hem burada hemde facebook sayfasında paylaştım. Şimdi asıl konuya gelelim. Yedek subaylık sınavı ve içeriği hakkında bilgiyi paylaşacağım . Gerçi bazı arkadaşların umurunda değil şıkları sallayıp geçerim diyor. Buradaki amaçları sanırım yedek subay çıkma ihtimali yani kısa dönem asker olmak istemeleridir. Ama bu yöntem işe yaramaz eğer ordunun ihtiyacı varsa sizi kesin yedek subay yaparlar. Daha önce yazmıştım yedek subaylık sınavının ne işe yaradığını yani ne için yapıldığını... O yazımı kesin okuyun ve yedek subay sınavı elinizden geldiğince yapmaya çalışın. Yedek subay sınavı na genellikle büyük bir eğitim salonunda girersiniz. Burada bir komutan bazı açıklamalar yapacaktır. Bu açıklama yapan komutanı dikkatlice dinleyiniz. Bu eğitim salonunda size yedek subaylık sınavı öncesinde ADAY Numaranız verilecektir. Aman bu numarayı kaybetmeyin ve hemen yakanıza iğneleyin. Daha önce anl

Askerde Vefat (ölüm) İzni Hangi Şartlarda Kullanılır?

Yakını Ölen Askere Ölüm İzni Verilir mi? Her Türk vatandaşının vatan borcu olan askerlik uzun bir süreçtir. Askerlik dönemi içinde bazen istemesek de hayatın gerçeklerinden biri olan ölüm ailemizin kapısını çalabilir. Bu üzücü olayı kimsenin başına gelmesini istemesek de hayatın bir parçası olan ölüm, beklenmedik bir anda maalesef bir yakınımızın başına gelinir. Askerlik görevi sırasında  yakını ölen askere ölüm izni verilir mi ? diye birçok soru akıllara gelmektedir. Devlet sadece bu durumlarda er ve erbaşlara sadece 1. derece yakınını kaybeden kişilere ölüm izni vermektedir. Devlet Yakını Ölen Askere Kaç Gün İzin Veriyor? Askerde iken bir yakınınız ölürse vefat izni altında 10 gün yasal izin kullanabilirsiniz ayrıca 10 gün yanında yol izni de vermektedirler. Bu verilen izinler askerlikten sayılmaktadır. İzne çıkmadan önce askerliğin bitmesine 30 gün kalmışsa izin dönüşü 20 gününüz kalmaktadır. Ayrıca 1 gün ile 4 gün arasında yol izninizde askerliğinizden düşülecektir.